söndag, juli 11, 2010

Vad roligt det blir när ingen får säga att det är för varmt...

Jag har pratat med fem-sex olika människor idag. Alla vill egentligen kvida över värmen. Detta är emellertid förbjudet i Sverige, så i stället säger man "jo jag svettas pölar men det är okej", eller "jag måste duscha var femte minut", eller "Jag kan inte tänka normalt, men det är bara normalt..."

Varför kan ingen enda människa säga som det är; "Det här vädret är olidligt om man inte befinner sig nära en sjö eller ett hav där man kan få doppa av sig ibland".

Det är väl så det är? Jag svettas under fläkten, men jag överlever.

2 kommentarer:

FrkLugn sa...

Haha! Efter den jämrans vintern som varit så törs ingen klaga över värmen.

The Hawk sa...

Nej och efter den jämrans vintern som är så törs ingen klaga på kylan.