fredag, juli 30, 2010

Tröttsamma McDonalds

Det här kan nog bli en sur insändare också, eller nåt, vi får se...

McDonalds fick mediaskäll för ett tag sedan, för att de serverade hamburgare som fått "vänta för länge". Detta har uppenbarligen lett till nya rutiner för företaget, för nuförtiden får man vänta på precis allt. Idag brast det för mig på McDonalds vid Marieberg, när det inte ens fanns en bigMac färdig och jag ombads vänta "2-3 minuter och sedan komma fram igen".

Det tog tio minuter att få den där jävla hamburgaren och jag fick inte ens en ursäkt. Vore det första gången så skulle jag inte ha sagt något, men det har hänt flera gånger under den senaste månaden och i dag fick den stackars kassörskan klä skott för företagets misslyckande. Det var ju inte schysst för hon kunde inte rå för det, men jag tog ändå mod till mig och väste "det här var inte 2-3 minuter och jag tycker att det är så jäkla ruttet".

Inte blev det bättre för det, men det kändes lite bra att få säga det i alla fall. Det är inte ens billigt att gå på McDonalds längre, det är 70-80 kronor varje gång, då tycker jag att man kan kräva lite mer. Svinnet måste ju också vara minimerat med de nya rutinerna, så nog sjutton borde det gå att pressa priserna med några kronor.

Neh, min lokala hamburgarproviantör gör det snabbare, billigare och godare, så det blir Rondellens gatukök nästa gång. Eller Max som i alla fall talar om att de "lagar efter beställning". Det är hedervärt.

Inga kommentarer: