onsdag, november 18, 2009

Telia bevisar sig igen...

Jag bestämde mg för att gå på "befria-dig-från-jacket-reklamen" från Tre. Till min fasta telefon ringer nästan ingen. (Jag har väl inga vänner?..) Det känns meningslöst att kasta ut flera tusen på en fast lina när Tre erbjöd en mobil med mitt gamla "hemnummer" och dessutom en möjlighet att spara femtonhundra om året.

Telia fick spel och hämnades med att höja bredbandsavgiften med dryga hundralappen i månaden. En "nätavgift" jag aldrig tidigare hört talas om och någon rabatt som försvann. Dessutom 550:- avgift för "byte till bredband utan telefoni". Där försvann besparingen.

Dock visade det sig att jag hade möjlighet att säga upp Telias bredband om jag inte accepterade dessa skitvillkor. Ringde runt lite och hamnade så småningom hos Bredbandsbolaget som kunde ge mig en lösning med lika snabbt bredband som idag, 120:- billigare än Telias nya priser, billigare än jag haft förut till och med, med rabatter och allt... Ha! Gotcha, Teliajävul!

Ringer upp Telia för att berätta att de blivit av med mig som kund helt och hållet och då finns det plötsligen hur mycket förhandlingsutrymme som helst visar det sig. Fast jag sa bara "tack och hej, leverpastej". Blodsugare!

Inga kommentarer: