fredag, november 27, 2009

Fredagskvällstänk

Kumla kämpade tydligen tappert mot Hästen i Norrköping, men fick stryk med 2-0 i alla fall. Där gick tåget mot allettan ifrån oss misstänker jag. Nå, vi är väl inte bättre än så.

Idol, jag imponeras stort av Mariette måste jag säga, men alla ungdomar jublar över lilla Tove och lille Erik och jag tror Mariette ryker i kväll... Vad säger man om det? Hon är liksom lite för fullvuxen som artist för att ens vara med i den där tävlingen...

Zappar över till Skavlan sedan och låter mig bländas av briljanta människor. (Då menar jag inte Unni Drougge.) Men Sudden, Fredrik Lindström, Margot Wallström, Terry Jones och Thåström kan jag bara buga mig djupt inför. Lindström mest kanske, han lyckas verkligen både upplysa och roa på samma gång, intelligentare estradör tror jag inte vi sett i det här landet sen Tage Danielssons tid.

Liten kaviarmacka nu, så får vi se hur resten av kvällen avlöper sedan...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kunde inte ha sagt det bättre själv:-)
Kram Hoffa

Susanne sa...

Håller fullständigt med dig om det mesta denna gång speciellt om Lindström han är min favvo. He en trevlig advent.