fredag, juli 24, 2009

Pissväders-Lundell...





Så ska man hälsa på Stockholms-pojkarna och det känns kanon, Janne har meddelat att Lundell spelar på Skansen och att Professor Gunnar kommer. Jag har nya kameran med mig, känns kul att äntligen få ta lite "riktiga" Lundellbilder.

Vi möts vid Mariatorget, tar en öl och två, åker sedan Djurgårdsfärjan över till Skansen. Inte får jag ta några bilder inte. Man släpper in Kameramobiler som filmar i HD, men min systemkamera anses som kontraband och måste låsas in. Mycket märkligt.

Sen regnar det över hela första set och vi sitter glada vid sidan av, får höra "Hav utan hamnar" och "Jag saknar dig", annars är det mest en massa bluesbrök, men jag tror faktiskt att "Posörerna" kommer också.

Vid extranumren samlar vi kraft och går fram och det blir riktigt bra. "Gå ut och var glad", "Ryggen fri", "Hon gör mig galen", STHLM city", "Baby om morgonen", jo de där sista numren lyfter alltihop till en riktigt bra konsert, ingenting att ångra, trots det ohumana priset av 425 kronor.

Hemma vid Maria sitter Thomas och väntar på oss, han har gjort så fint med ljus som leder oss ut. Janne är kanon. Professor Gunnar ännu fullare. Vi sjunger allsång. Dan Andersson. "Omkring tiggaren från Luossa". Hoppas Benny ska höra oss och ge ett skivkontrakt, men han visar sig icke. Klämmer då till med "Jag väntar vid min mila" och "Till min syster".

Janne går och lägger sig och Gunnar forslas hem. Jag får ett friskt glas vin av Thomas som vaknat till. Han säger "jag kan flexa i morgon, vi kan käka frukost ihop".

När jag vaknar är både Janne och Thomas borta. Där efter är allt hemresa. Så går det till i stora städer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så trevligt med ditt spontanbesök i stan.
Det blev 2½ timme flex för Hoffa, sen var jag tvungen att bege mig, Janne sa att han skulle vara åter till 12.00 och lagom itid för att förse dig med frukost och t-banebiljett.
Ville inte väcka dig du sov ju som ett litet barn, men lät som en traktor:-)
Men slutet gott allting gott - Just like that.
Må väl
Hoffa

The Hawk sa...

U bet!