onsdag, juli 29, 2009

All min sympati till Sam Gangi

jag menar vad fick inte han utstå under sin levnad, inte nog med att han fick hjälpa herr Frodo att få ner ringen i helvetesgapet, han var ju trädgårdsmästare också...

Nu har jag verkligen ägnat ett par tre dagar åt trädgårdsarbete här hemma och i stugan och det är ingen lek, det kan jag säga. Visst känns det bra efteråt, när det syns att man gjort något, men när man är mitt i är det mest skitigt och gör ont. (I knän och i händer om inte annat.)

I dag tog jag upp häckrens på trottoaren och plötsligt fann jag mig själv stående där med en hundbajskorv i handen. Hur kul är det på en skala? Jag funderar på att sätta mig på verandan med ett luftgevär och spana efter hundägare som låter sina djur bajsa utan att ta upp efter dem. Äckelpäckel!

Sånt behövde nog aldrig Sam Gangi utstå.

Inga kommentarer: