fredag, juli 31, 2009

Ibland är det riktigt kul att handla på Elgiganten

Åkte dit för att skaffa mig ett par lurar till I-poden som inte åker ur öronen hela tiden, det hittade jag till slut och nu kan jag klippa gräset utan att behöva irritera mig i fortsättningen...

Men sen, sen hittade jag Gudfaderntrilogin i Coppolas restaurerade version, i plåtlåda, för 159:-

Det var ett "offer I couldn´t resist". Har just sett ettan, ska ge mig på den ännu bättre tvåan ikväll. Och jo, det är stor skillnad i bild och ljudkvalitet. Tack Francis Ford!

Har dessutom fått ordning på HDMI-uppskalningen från dvd:n för någon dag sedan (det visade sig att den inte funkade om man hade en scart i också, nu får jag visserligen inget tv-ljud ut i surroundsystemet men det kan jag leva med) och jag har aldrig haft bättre bild än nu. Den är knivskarp. Helt otroligt vilken skillnad.

Inga kommentarer: