måndag, juni 29, 2009

Håkans modeblogg

Jag inser att området "mode" varit ett sorgligt eftersatt kapitel i mitt blogande och gör nu därför ett försök att reparera detta faktum. För att kännas riktigt "chick och medveten" har jag surfat in på http://www.devote.se/ för att kolla hur man ska skriva.

Ok, here we go;

"I dag var jag på värsta shoppingturen till Odensbacken, det var så himla coolt alltså. Jag skulle ju egentligen bara ha ett par nya badbyxor till Egypten (man kaan ju bara inte åka dit utan...) men när vi kom dit så var det värsta rean och jag hittade en supersnygg t-shirt för nästan ingenting, med tryck och allt den var så värsta snygg alltså och jag kände mig som en ung egyptisk gud, Horus kanske, eller Maluk eller Marulk vad dom nu heter men värsta fyndet var ändå ett par shorts som passade mig så himla bra så jag låg ner på golvet i provhytten och skrek av vällust. "Mmm aaahhh, dom är ju ba´så snygga!!!!!!!!!!!!!!!" Sen köpte jag ju badbyxor också, supersöta och gulliga badshorts med blommor på dom var så himla söta!!!!!!!" Jag är så lycklig över att fått shoppa lite så ni vet inte."

Nå, så kunde det ha varit i alla fall. Till Adolfsons i Odensbacken åker man om man har för stor midja för att hitta snygga kläder på H&M och sådana ställen. För mig känns det bra för att jag inte hela tiden måste leta efter "största storleken". På Adolfsons finns kläder för sådana som är dubbelt så stora som mig. Jag är en liten kille, i jämförelse... Särskilt billiga är de emellertid inte.

Adolfsons skor som ligger vägg i vägg säljer högklackat i upp till storlek 47, man möter alltid en och annan transa på väg in eller ut i affären, det är gott att se att det finns bra affärer för alla människor.

Min pappa och Tuva var med, efteråt åkte vi till Björkenäs och badade i den sommarvarma Hjälmaren och det var välbehövligt skönt. På hemvägen stannade vi till i Odensbacken igen, hungriga som vi var. Käkade sen lunch/tidig kvällsmat på Restaurang Oden, ett tillhåll för större delar av Odensbackens mer alkoholiserade invånare tror jag. Fast maten var helt okej.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du är för rolig:-)
Hoffa

Fredrik sa...

Underbart!
Du har alla möjligheter att bli Kumlas Blondinhåkan.
Glad sommar på dig!

/Fredrik

The Hawk sa...

Jag bockar och tackar och fortsätter oförtrutet! Glad sommar tebax!

Susanne sa...

Ha ha tack för detta asgarv när man kom hem från badtur i Harge. Mode känns ju preciiiis som din grej att skriva om.

FrkLugn sa...

Haha! Makalöst kul. Men ... du får bakläxa. Det finns ju inga bilder på dina inköp. Det måste finnas. Förväntar mig att du framöver lägger ut dagliga uppdateringar om dagens outfit. Du får trimma flickorna att ta bilder alternativt köra fotosessionen framför spegeln.

The Hawk sa...

Jag vet men kameran var ju urladdad...