torsdag, juni 11, 2009

Den blomstertid nu kommer (många gånger)...






Skolavslutning i Stene i onsdags kväll, i morgon bitti är det dags att åka till Hardemo och i kväll fick jag för första gången vara med på en hel avslutning för mina egna barn, det brukar ju alltid krocka annars...

Det var så fint som allra helst, Tuva och förskoleklassen bidrog med ett par låtar och Agnes sjöng såklart med i Skogstorpskören, mellan dessa för just mitt fadershjärta värmande höjdpunkter bjöds det på en hel del annan sång och musik, säkerligen lika värmande för många andra föräldrar...

När "Den blomstertid" så småningom ekade som slutsång stod Agnes tillsammans med några kompisar och agerade försångare. Då föll det en liten tår får jag erkänna.

De stora femmorna ville gå själva på restaurang Sokrates, jag följde i stället med Ingela och Hedvig, Susanne och Tove, Lise och Tuva till Dragon för att äta lite kinamat. Det var sannerligen ingen höjdare den här kvällen, jag vet inte vad de håller på med riktigt, maten var inte alls särskilt god och tog dessutom en evighet att få in, trots att restaurangen var glest befolkad. Det är synd att vår enda kinarestuarang chanserat så sedan ägarbytet, förr var det en fröjd att gå till Dragon och få sig en sizzling hot wok...

Nå, dags att nanna kudde nu, jag måste ju vara pigg och alert i morgon bitti. (Och helst ha hittat en bra sång att sjunga. I värsta fall får det bli Tigerjakten, den funkade ju i onsdags...)

Inga kommentarer: