lördag, november 08, 2008

Anders "Klippan" Andersson

har lämnat oss, inte så där dramatiskt och slutgiltigt som det kanske låter, men i alla fall som utredningssekreterare vid Barn och utbildningsförvaltningen i Kumla kommun... I går firades han av med bowling på "Strike" och mat på O´Learys. Det var trevligt men inte särskilt intimt, det bir det inte på sådana ställen. Kanske Andersson var nöjd med att få "lagom" mycket uppmärksamhet i alla fall, hoppas det.

Eftersom jag är en av få som känner till hans genuina intresse för skånsk pop genomförde jag en liten "mini-do-bee-do" för honom. Han tog såväl "Knugen skuk" med Kriminella gitarrer, "Akterseglad i Brownsville" av Torsson, "Teknikens under" (Wilmer X) och "Nikki-Lauda och jag" med Fiendens musik och vann därför tre rara plattor ur min vinylsamling. "Du är min enda vän" med Philemon Arthur & The Dung" gick han emellertid bet på. Ha!

När jag kom hem fick jag panikångest när nycklarna var borta, men i skrivande stund är allt lugnt. De är kvar på O´Learys har jag kollat.

Inga kommentarer: