onsdag, september 04, 2019

Fottrubbel

Det började som vanligt när det gäller mig, jag trampade på något vasst. Det gör jag varje år. Eller fastnar någonstans och fläker upp en nagel. Det är nog för att jag har hobbitfötter. De är som gjorda för att gå sönder.


Jag fick ett sår under vänster stortå. Det kom blod. Det var i början av juni. Sen har det inte läkt ihop, trots daglig omplåstring och sårtvätt. Det har bara blivit större. Nu såg det ut som en månkrater ungefär. 


Sen blev hela stortån röd och svullen. Gick till vårdcentralen. Blev fotograferad, fick penicillin, eventuell remiss till hudkliniken. Åter för omläggning fredag. 


Det känns som om det är jättesynd om mig. Det tycker jag i alla fall. Jag vill ha nätta små ballerinafötter, med mindre potentiell träffyta. 

Inga kommentarer: