tisdag, november 29, 2016

Det blev inga mer pengar till Indianerna

Tur det. Jag får i alla fall lov att erkänna att jag blev förvånad över vad som kommunicerades på förmiddagens presskonferens. Jag trodde nog att det skulle skjutas till pengar "en sista gång", villkorat eller inte. Nu blev det inte så, lyckligtvis. Inte för att jag har något emot speedway, men för att det inte ska köras speedway med hjälp av kommunala skattemedel i mångmiljonklassen.

Jag hoppas att debatten som föregått beslutet kan påverka beslutsfattandet i kommunen i en mer etiskt korrekt riktning fortsättningsvis. Då är i alla fall något vunnet.

Frågor finns såklart fortfarande. Hur kan man få för sig att köra speedway på kredit? Vad får kommunen för andra kostnader i slutändan? Hur var det med Anderssons anställningsförhållanden i kommunen? Men det kan vi orda vidare om en annan dag.

Inga kommentarer: