söndag, november 27, 2016

1:a advent

Jag fick mest fara runt och leta efter saker i morse. Otroligt vad slarviga vi är i den här familjen. Men till sist hade jag ändå hittat adventsljusstaken och fyra stearinljus, en led-slinga att hänga runt gitarren och den fina adventsstjärnan till köksfönstret.

Stjärnan fick jag upp, staken fick jag fyr på, men led-slingan gick jag bet på, temporärt i alla fall. Den krävde en stjärnmejsel till batterifacket och när jag väl hittat den och fått upp det så hade jag inga batterier. Suck. Åkte och köpte. Fel storlek. Alltså får det anstå till i morgon, värre är det inte.

Dessutom har jag varit på adventshockey och sett Kumla göra en skön vändning mot Skövde. Seger med 5-4 efter straffar, trots underläge 1-4 med åtta minuter kvar. God känsla efter det. :)

Inga kommentarer: