söndag, oktober 23, 2016

Hockey- Höst- Husmanskostshelg

I går gjorde jag dillkött, och det blev precis så gott som jag tänkt mig. Hemligheten är att få balans mellan syra och sötma i såsen. Lagom mycket ättika, lagom mycket socker. Och så en rejäl skvätt grädde förstås. :)

I dag var Tuva och jag bjudna till mina föräldrar på kvarngården. Där serverades det älgkalops. Det var inte dumt det heller, fast någon viltsmak vet jag inte om jag kände.

Kumla spöade Arboga med 4-3 i en bra hockeymatch och när jag kom hem hade Tuva bakat äppelpaj. Mums!

Så kollade vi "Husdjurens hemliga liv". Fick mig några goda skratt.

Det har regnat precis hela helgen. Nu är det verkligen oktobermörker och höstrusk. Man (jag) vill liksom någon annanstans. Men det får nog bli lite senare. I vår hoppas jag.

Inga kommentarer: