lördag, maj 02, 2015

Nu vill jag berätta att jag äter lättare

Jag törs väl skriva det, när jag hållit på i en månad snart. När den där ryggläkaren sade att han inte kunde operera mig fick jag panik. Jag har haft så ont. Haft ångest för att jag knappt kunnat gå ordentligt. Så ska det inte vara.

Funderade på vad jag kunde göra. Insåg att det fanns en del jag kunde ge upp som bara kändes onödigt och dumt.

Inte ett chips på en månad.
Inte en energidryck eller 'vanlig" läsk på en månad.
Inte en chokladbit heller.
Ingen juice.
Inget smågodis.
Inga feta pålägg. Ingen prickigkorv. Ingen leverpastej. Ingen gräddost.
Ingen mjölk. Vatten istället.

Massa frukt. Äpple. Citrus.

Ägg. Keso. Tomater. Vitkål. Gurka. Morötter.

Matlagningsgrädde i stället för vispgrädde. Eller olja ännu hellre.
Lätt och lagom i stället för Bregott.

Bara lite lite pasta, ris  och potatis.

Kyckling. Biff.

Jag törs knappt inte säga det, men jag tycker det gör mindre ont. Jag tycket det känns lite lättare att gå. Jag hoppas det får får fortsätta så.


Inga kommentarer: