lördag, maj 23, 2015

Landskamp på gång?

Undrar just vad det är för spännande match på gång på Kumla IP.

Kom ut från Lidl och satte mig i bilen. Hann knappt iväg mot Skogstorp till innan jag blev "inprejad" av en rostig bil med sex eller sju mörka killar i. De hade två fulla bilar till i släptåg. Visste inte riktigt vad jag skulle tänka.

Vevade ner rutan i alla fall. "Vet du vägen till Kumla IP?" Det vet jag ju förstås. Men den är inte så lätt att beskriva. "Ja, men..." Så kom jag på den enkla. "Jag kan köra före. Jag ska åt det hållet. Häng på mig."

Vinkade av dem vid idrottsplatsen. Fick 18-20 vänliga leenden och många vinkningar när jag körde iväg. Kände mig glad.

Om det är Eritreanska-Kumla hoppas jag på oavgjort eller Eritreansk vinst, så de får åka lika glada hem igen. :)

Inga kommentarer: