lördag, maj 02, 2015

Hockeylördag

Jag har sett tre matcher, tre bra och spännande matcher. Tyskland spöade Frankrike, Slovakien slog Danmark efter förlängning och straffar och Tjeckien drog det längsta strået mot Lettland.

Om det var rättvist? Såklart. Mest mål vinner.

Men om man ska jämföra huvudstäder? Tveksamt.

Paris är trevligare och vackrare än Berlin alla dagar i veckan.

Bratislava har en fantastisk gammal stadskärna men riktigt tråkiga betongförorter. Köpenhamn är alltid Köpenhamn.

Prag är en av Europas vackraste huvudstäder. Riga är också nice, mycket jugend där, men Prag vinner.

Vad kan vi lära oss av detta? Att man inte kan döma hunden efter håren och att jag inte riktigt vet vad jag pratar om just nu.

I morgon är det Sverige-Österrike. Vem som vinner vet jag inte. Däremot så vet jag att Stockholm och Wien spelar ungefär oavgjort, fast Stockholm vinner på straffar.

Inga kommentarer: