torsdag, januari 08, 2015

Bevara Blodapelsinen



Jag är inte konservativ. Jag förstår fuller väl varför chokladbollar heter chokladbollar. Jag är helt med på att Pippis pappa är kung och ingenting annat. Men nu är jag upprörd.

Något "Smarto" (???) Har kommit på att begreppet Blodapelsin inte är okej längre. Röd apelsin ska frukten heta. Hur dumt är inte det? Denna läckra lilla välsmakande söta citrusfrukt kan väl få behålla sitt namn? Det kan väl inte kränka den minsta lilla vampyr? Inte skrämma någon minderårig heller!

Om det trots allt nu är så att barn kan bli rädda för blodapelsiner så tycker jag vi kan införa åldersgräns på dem istället. 15 år kan vara lämpligt. Då får man se skräckfilm på bio och köra moped. Man får också ha sex. Man får köpa energidryck i vissa butiker. Då tycker jag också att man är mogen att förstå att en Blodapelsin är en Blodapelsin och inte någon fjompig Röd apelsin.

Den är för övrigt inte röd. Den är orange. Det är bara fruktköttet som skiftar i rött.

Om du håller med mig så skriv "Bevara Blodapelsinen" i kommentarsfältet.

Arga hälsningar

"Upprörd citrusentusiast"

Skattebetalare dessutom. Och pappa!

Inga kommentarer: