onsdag, maj 08, 2013

Jag är i (pollen)chock

Det kan jag lugnt konstatera efter dagen och gårdagen. Prövar med allt från Clarityn till Livostin, men det hjälper liksom inte alls... Näsan snörvlar, halsen piper, ögonen vattnas. I kväll kom det i alla fall lite regn, det binder väl en del hoppas jag...

Märklig vecka den här annars också. Besked om att chefen fått silkessnöret i måndags. Det kan man ju tycka många (olika) saker om i och för sig. Det jag reagerar på är väl mest sättet det görs på, jag tycker det är lite osmakligt faktiskt. Det räcker liksom inte med att inte förlänga förordnandet utan man måste skicka in en konsult också, innan hon slutat ens en gång. Det känns osnyggt. Och vad som är problemet med organisationen har jag redan berättat, för över ett år sen. För splittrat, för mycket medarbetare, för många geografiska ställen. Det är klart att man inte kan vara särskilt närvarande då. Det kan ju vemsomhelst begripa.

Och Sverige i hockey-vm, fågel eller fisk? Det kanske morgondagens match mot Canada får utvisa, 5-1 mot Norge i kväll i alla fall.

Inga kommentarer: