onsdag, juni 30, 2010

Hemma igen - och sorgliga saker har skett...

Vår älskade lilla kisse Mika blev påkörd igår eftermiddag, alldeles utanför huset, hon dog på en gång, utan synliga skador utanpå, men död likt förbaskat... Grannarna ringde mina föräldrar som fick komma och ta rätt på henne. De lade henne fint i en handduk i garaget och jag fick beskedet vid halvtvå i natt när jag patade med min mamma. Inte särskilt roligt och jag har inte sovit många timmar i natt kan jag säga. Agnes och jag har gråtit i kapp här på morgonen, Tuva visade inte lika mycket känslor direkt, men ville se henne. Hon klappade henne och gav henne en puss och då bröt jag ihop igen.

Ingens fel, kalkylerad risk när man har utekatter, men det här var så förbaskat sorgligt, sötare kattpar har jag aldrig skådat... Vi får se om Mikki klarar sig själv eller om vi får skaffa henne en kompis så småningom. Inget jag längtar efter idag i alla fall...

4 kommentarer:

Hoffa sa...

Ååååh så tråkigt för er.
Mina tankar är hos er, en familjemedlem är en familjemedlem......

Susanne sa...

Stackars er, alltid så sorgligt att mista sina djur. Kram och välkommen hem iaf.

The Hawk sa...

Vi tackar för deltagandet, det är skitjobbigt, men det får gå.

Anonym sa...

Stackars er, och stackars, stackars Mikki!

Dessa rara små "tvillingar", vi gladde oss så åt att de fick komma till samma familj när de lämnade Spinnhuset, och vi har förstått att de aldrig kunnat få det bättre hos någon annan familj än er.
Vi,som hjälpt dem till livet och såg till att de och deras mamma Molly blev omhändertagna när Mollys ägare sparkade ut Molly då hon blev dräktig, vi sörjer Mika djupt.

Hälsningar

Ann-Charlotte, Kattis och Karin