fredag, maj 14, 2010

Mikki och Mika... (På begäran)


Ett par inlägg längre ner hittade jag en förfrågan från Ann-Charlotte. Hon undrade hur det var med katterna (som hon haft en personlig relation med.)

Jodå, det är bara fini-fin-fint som min vän Jessika skulle säga. De är fortfarande fullständigt simultana, springer med huvuden och svansar synkroniserade, slickar varandra mycket kärleksfullt, njuter av att få vara ute och upptäcka "den stora världen" utanför.
Två mycket rara djur som jag (och barnen) är tacksamma och glada för att få ta hand om.

De ligger på en delad andraplats när jag gör upp min lista över katter jag haft och älskat mest av allt under åren. Oslagbar etta är nog fortfarande Maja(kovskij) som var så kelen och trogen att man kunde ta med henne på långa promenader utan vare sig koppel eller förmaningar. Men de här två små hjältarna kan säkert utmana en vacker dag...

Ska försöka återkomma med bilder och funderingar lite mer regelbundet.

Inga kommentarer: