lördag, maj 08, 2010

Lycka är att hitta en torrentfil med alla tioitopp-ettor mellan 1961-1974.

En musikalisk skatt! Jag sitter här och lyssnar igenom år 1973 och det känns som om jag är tio år igen. Vilken låtlista. Vad sägs om följande exempel:

The free electric band med Albert Hammond
Dancing on a saturday night med Barry Blue
Half Breed och Hooked on a feeling med Björn Skifs
Knocking on Heavens door med Zimmy
Top of the world med Carpenters
Can´t keep it in med Cat Stevens
Power to all our friends med Cliff Richard
Honolulu och Sayonara med Harpo
Mama Lou och Mexico med Les Humpries singers
Garden Party med Rick Nelson
I am an astronaut med Ricky Wilde
Killing me Softly med Roberta Flack
och
Ballroom Blitz med The Sweet

Jag vill omedelbart ta på mig min turkosa banlonpolo och mitt tjocka plastskärp i ödleimitation, mina utsvängda manchesterjeans och mina finaste röda platåträskor. Sen vill jag digga järnet!

1 kommentar:

Susanne sa...

Hahaha alltså Håkan det vore en syn det! Du får göra som vi gjorde i revyn, 70-tals medleyt du vet. Man kan köpa 70-talskläder i stretch vilket var en lättnad. Dessa banlonpolos var ju fullkomligt vidriga. Men gud så snygga vi var på den tiden!