måndag, mars 22, 2010

Mitt regelbundna promenerande (hör bara!!!) under de senaste veckorna

har gett mig riktigt jäkla ont i högerfotens ovansida, vet inte vad det är för knöl som har blivit öm, men den sitter alldeles nedanför höger stortå och är ett par centimeter i omkrets. Den ömmar så vid tryck att jag knappt törs röra på mig. Det är vidrigt!

Lyckan var därför stor när jag såg att man mot uppvisande av NA-kort idag fick 30% rabatt på både skor och klädesplagg vid Adolfssons i Odensbacken. Agnes och jag lämnade av Tuva vid fotbollsträningen och tuffade iväg. Jag fick tag på ett par skor som både var snygga och dessutom kändes fotvänliga, som vanligt när det handlar om storlek 48 kostade de skjortan (eller 1200:- i alla fall) men när rabatten väl var dragen så landade de alltså på 860:- Det är fortfarande inte billigt, men något mer humant i alla fall och om de är bättre för fötterna så är de definitivt värda sitt pris. Hittade en tröja också, Agnes muttrade något om den skrikiga färgen, lite orangerosa sådär, märkligt vad konservativ hon blivit på sista tiden, hon tyckte nog jag skulle hållit mig till blått eller grått...

2 kommentarer:

FrkLugn sa...

Så länge som färgen inte för tankarna till färgen på Alliansens nya logga så är det okej.

Katarina sa...

Ett nytt överraskande ställningstagande... ;)