lördag, oktober 10, 2009

Extremt dåligt sätt att tillbringa en fredagskväll på...

Det är kul med hockey. Det borde vara kul att gå på hockey en fredagskväll. Det är ingen skam att förlora om man kämpat väl. Det är ingen skam att förlora om man gör det mot ett bättre lag.

Att förlora som Kumla gjorde i kväll är däremot en skam, för det var så uppenbart att viljan inte fanns där, att man bara tyckte det var en tråkig fredagsmatch som skulle spelas igenom, ett dåligt lag på besök, lite folk som kollade, hem till idol sen...

"Fan" sa Johan Svensson, "jag stod ju och funderade på om Mariette skulle vidare, inte såg jag att det kom en puck"...

Men vi som betalade inträde då? Vi som satt där och såg de där tavlorna, den där dåliga inställningen, den där "ja ja det ordnar sig mentaliteten"...Pengarna tillbaka eller? Knappast. Tror ni vi drar med oss åskådarmassor till nästa match? Knappast...

Skärpning Kumla hockey. Skicka hem den där dyre Canadensaren som inte ens får speltid till att börja med. Snacka om vansinne att ta hit en collegespelare från Canada som inte kan producera en enda poäng... Vi har väl egna juniorer som är gratis och kan lika bra i så fall...

Inse sedan också att det för en publik finns ett visst tittarvärde i att se ett lag som vill något. Mot Skåre small det i alla falli planket ibland. I dag var det bara ett gäng babys som stod där och tittade efeter sargerna. "Aj, han puttade på mig, säj åt han Fjedda..."

Nä, det var bland det sämsta jag sett sedan jag började gå på hockey i Kumla 1996 eller så, inte resultatmässigt, men inställningsmässigt.

Inga kommentarer: