fredag, september 25, 2009

För ett år sedan (ungefär) bar det söderut...

...ändur nedur till Sydafrikur...

Nu är det i stället norröver som gäller, över polcirkeln kanske, om vi nu vill det...

Jag har försökt att läsa in mig lite på Island den sista veckan, vet inte om jag blivit så mycket klokare av det, men jag tror i alla fall att vi har en häftig resa framför oss. Det är bara att hoppas att vi håller sams och att vi har ungefär samma uthållighet...

Vi har rest tillsammans några gånger min pappa och jag; tågluffat i Skottland, varit i London, åkt ett par turer med bil till Norge, bussat från Kumla till Berlin, hyrt bil och åkt runt på Irland...

Ups and downs, mest trevligt ändå, men nu känner jag kanske mer än någonsin att jag har "fullt ansvar" för vad som ska hända. Han ser inte så bra, har slutat köra bil för ett par år sedan, jag tror att han mest tänker sig "låta transporteras till diverse begivenheter". Jag hoppas jag ska funka som reseledare, vi får se...

Jag tar med mig en liten dator och så får vi se om det kan bli lite blogande från Islandshållet, möjligtvis också någon liten rapport i radion, i så fall på tisdag vid "kvart över åtta" sisådär.

Till dess, må så gott allesammans. Ni minns väl den klassiska repliken från "Korpen flyger";

"Thunkur knivur!"

Thethur hälsur i allur ödmjukhetur edur förbundnur

Håkanur Arnesson

3 kommentarer:

FrkLugn sa...

Ha det så bra på ön. Ni håller väl på jordytan. Inte trilla ner i några underjordiska gångar som de gjorde i Resan till jordens medelpunkt.

Susanne sa...

Ha´t så rackarns bra på alla sätt o vis. Du har väl inte glömt nåt nu som du måste ha med dig menar jag. Typ tandborste (ä de finns väl att köpa antar jag), viktigare är födelsedagar och barnuppträdanden mm. =)

The Hawk sa...

Jag tackar för de vänliga tillropen. Vad jag vet har jag inte glömt något essentielllt, men det lär väl visa sig. Tandborsten får jag packa i morgon bitti. H