onsdag, juli 02, 2008

Hurusom går det med värvningarna, egentligen???

I brist på bättre och intellektuellare peroner att citera måste jag välja mig själv. (Bara det är såklart ett problem i sig, men en blog är en blog är en blog...)

Ronald är en kille som ibland skriver i forumen på Kumla hockeys hemsida. Hawkeye är petit moi.

Ronald:

"Vad pysslar Kumla med? Låter Jovander och Johnsson sticka? Istället tar man in en NHL 99 spelare som hade 68 i Overall. Visserligen kan man ju ha utvecklats..."

Hawkeye:

"Vem tänker du på Ronald??? Vem har 68 på NHL 99??? Själv har jag aldrig lärt mig åka skridskor (men jag hejar jättebra...) men jag har i alla fall 82 i average. Aj aj aj, inte bra..."

Ronald:

"Jag såg att Mattias Ferm hade det! och 55 i speed och 98 i aggressivitet?? Såg dessumtom detta på Arbogas sida: IFK Arboga Hockey behöver utbilda minst 4 personer som kan ställa upp under lördag söndag. Utbildningen kommer att ske tillsammans med kommunens ansvariga vecka 33 i huvudsak. Detta är ett led i vår strävan att minska de totala kostnaderna för föreningen. Därför är detta arbeta av största vikt. Varför tar inte kumla efter?? då kan man köpa in Jens Nielsen och Janne Huokko (Stavning) om man spar in må de små utgifterna. Kan vi inte skaffa två ismaskiner som man har i NHL???!!!!!"

Hawkeye:

"Då gör jag det bättre själv.

*Dribblar genom anfallszonen, kommer fri, gör en superpassning snett bak tilll back, slagskott, ingen offrar sig i i slottet, vänster kryss!!!MÅÅÅLLL!!!*

Om jag bara kunde åka skridskor så skulle jag rädda hela laget och omedelbart ta oss till Elitserien... Fan att den lilla detaljen ska stoppa oss...

I efterhand tänker jag: "dessumtom"... Ronald, du är Kung!

Inga kommentarer: