tisdag, juli 24, 2007

Gul bil, gul bil...


Den leken lärde jag mig av G-O-J för ett par tre år sedan och den leker vi allt sedan dess. Mest förtjust är den i familjen som kommer ihåg att vi har en ständigt pågående kamp och får syn på en gul bil efter vägen. Är det jag så säger Agnes "Äh, vi har ju inte börjat än, jag är inte med". Är det Tuva, Lise eller Agnes så säger jag "Äh, jag såg den för länge sen, jag trodde ingen annan var med".

Nu kan vi inte låta bli att spela, för från och med idag är vi ägare till en gul bil och den som kommer först till parkeringen kommer alltid att ha ett psykologiskt övertag över de andra.

Sålde vi en väl fungerande (blå) Skoda till M.Ö för 40.000, så tar det bara ett par månader innan Lise får jobb som hemtjänstchef i Askersund och vi faktiskt måste ha två bilar. Nå, nu har vi en (mycket gul) Honda Jazz också och det blir säkert bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gul bil är den ultimata leken! Mer information om gul bileken finns här http://gulabilar.wordpress.com vi är några som försöker att defienera regler och få till ett forum för alla som spelar!