måndag, april 09, 2018

Kepan

Min pappa älskar att ge bort saker. Inget annat får honom att känna sig så glad och godmodig och generös. Ibland ger han till och med bort samma grejj två gånger för att maxa känslan. Den här coola #kepan fick jag av honom när vi var på frimärksutställningen "Stockholmia-74" för 44 år sedan. (Jag tror egentligen att alla som var där fick varsin kepa gratis, men vi kan ju låtsas att den var från honom.) På påskaftonen 2018 fick jag den igen. Den passar mig fortfarande lika bra. Jag noterar också att jag på kepans ovansida fastsatt ett snyggt klistermärke som jag fått av #fantomenklubben för att ytterligare pryda detta mästerverk till kepa. Jag är så tacksam mot min pappa för denna #kycklinggula uppenbarelse som jag nu fått motta två gånger. Jag är nog nästan lika glad som Tuva var när hon fick sitt orange kartotek att skriva in sina kamrater i. #kulattgebortgrejjer #tacksamhet #livet





Inga kommentarer: