söndag, februari 01, 2015

Mysig lördag

Vaknade till vid halvnio, reste mig upp utan större smärtor och käkade lite frukost innan jag körde in Tuva till Örebro för stråkrepetition och konsert. Någon slags samarbete mellan länets kulturskolor skulle bli en konsert i Nikolaikyrkan på eftermiddagen.

Hem igen i snöyran. Hittade Agnes vaken och tog en fika med henne. Duschade. Så åkte vi till Ica Maxi och köpte en ny stekpanna till min mamma. Lämnade den och pratade lite.

In till Örebro igen. Riktigt trevlig konsert i fullsatt kyrka. Passerade Rusta på vägen hem så Agnes fick köpa sig en ny resväska, ett turkost schabrak som kommer att synas fint i mängden när vi kommer till Delhi.








Höjdarmat på kvällen sedan, tyckte vi alla tre. Stekt fläsk med löksås. Drygt åtta hekto fläsk tryckte vi i oss på tre. Tror sjutton att jag fick halsbränna sedan. :)



Avslutade kvällen med Lasse Hallströms "The hundred foot journey".  En trevlig film med Helen Mirren och lite indisk touch. Tre och en halv Michelinstjärna fick den av mig. En feelgoodare. :)

Inga kommentarer: