söndag, april 14, 2013

Hallelujah, Anwer är här.

Vår lankesiske vän...

Det är som vanligt, lite förvirrat sådär. Han spiller ut kaffe, vill låna min rakapparat, eller rättare sagt, vill helst att jag ska raka honom, fast det gör jag inte. Däremot ger jag honom en rakhyvel...

Hockeyn vill jag inte missa. Anwer begriper ingenting av matchen. Han är ju en "kricket-man". Det skiter jag i. Jag ser på hockeyn i alla fall.




Jag inser att jag inte har någon mat hemma som en rättrogen muslim kan äta, så det blir till att bjuda honom på New Tokyo. Rättrognare än att han kan dricka starköl är han emellertid inte. Jag håller mig till mineralvatten.

Så somnar han lite i soffan, ber att få sova över, frågar om vi inte kan åka till Vintrosa när klockan är halvtio sådär, somnar lite till... Frågar om det finns andar i huset, vilket jag emellertid inte tror. Nu har jag bäddat ner honom i Agnes säng. Hoppas han slipper andarna och att jag får sova...

Inga kommentarer: