lördag, januari 19, 2013

Omtag!

På Sri Lanka hände något med blogspot och jag var inte förmögen att skriva ett enda litet inlägg mer än det allra första. Trist tycker jag, för det är ju ändå här som jag samlat mitt liv sedan 2006 eller så.

Vi hade i alla fall en alldeles fantastiskt resa, med alla de ingredienser som en resa ska ha. Kulturmöten, mat, djurliv, upplevelser, möten med människor. Jag är mycket mycket nöjd, barnen också. Tuva konstaterade att "dit ska jag åka tillbaka" redan när vi stod på Arlanda vid hemkomsten. Det är ett gott betyg åt ett land och en resa det.

20 år hade gått sen senast, mycket var sig likt fast en del förstås också förändrats. Fattigdomen fanns kvar, illalukterna, tiggarna. Men också de vänliga människorna, den fantastiska naturen, leendena, solnedgångarna. En motorväg hade man i alla fall fått, mellan Galle och Colombo. Den förkortade restiden med sex-sju timmar kan jag säga. Inte en cykel, kossa eller elefant på den. :)

Ögonproblemen och soleksemen fick jag också ta del av, som alla andra gånger, men det hade jag ju nästan räknat med,

Nu kör vi på med bloggandet igen.



Inga kommentarer: