måndag, januari 21, 2013

Mamma mamma mamma

Jag blir så nervös ibland. Kan hon köra bil längre? Polisen var i alla fall tveksam när de stoppade henne för att hon varit ute på fel sida av vägen. Hon hade haft bråttom för att hon skulle hämta Tuva sade hon, så hon hade inte skrapat rutorna ordentligt. Jag vet inte om det stämmer eller inte, men polisen ska tydligen ringa mig och be om ett utlåtande om hennes förmåga att köra bil. Jag vet knappt inte vad jag ska svara. Jag vet ju att hon behöver den där bilen för att kunna ta sig ut överhuvudtaget, men om det var ett olycksfall i arbetet eller något annat är jag inte alls lika säker på. Jobbigt.

2 kommentarer:

Britt T sa...

Ledsen för din skull.
Vet inte hur du svarade, men ibland måste livet och omtanke om säkerhet gå före våra älskade föräldrar.

The Hawk sa...

Jag sade som det var, att hag inte varit med och sett vad sóm hänt, men att jag skulle prata allvar med henne. Vilket jag också har gjort. Jag tror hon förstår att hon inte har mer än en chans till...