onsdag, november 03, 2010

Syndapengar...

Dags att serva bilen, den har berättat det för mig de sista femtio milen eller så, bilar gör ju det nuförtiden, pockar på, piper lite, varnar envist om att "nu är det dags, jag vill ha ny olja"...

In till Skoda i morse, tillbaks igen vid lunch för att hämta den. Tjip-tjopp, femtusen kronor fattigare. Men då fick jag i alla fall med mig den halvliter spolarvätska som inte fått plats i systemet.

Ska väl inte beklaga mig, de är snälla och trevliga att ha att göra med och det kostar ju så där att hålla sig med en bil, men när man räknar efter, ojojoj...

Tvåtusen i billån varje månad, service emellanåt, skatt, försäkring, bensin och lite annat smått och gott, jag lägger säkert 50.000 om året på förmånen att få ha en bil. Är det klokt eller? Jag skulle ju inte klara mig utan så svaret är givet, men ändå...

Inga kommentarer: