måndag, juni 22, 2020

Ulla min Ulla

Det är karma. Ens gärningar kommer tillbaka till en förr eller senare, goda som dåliga.

Det här var det gulligaste jag varit med om på länge. En av mina klasskompisar från grundskolan har sparat ett hörn av en tablettask som jag bjöd henne ur när vi var på lägerskola i Åsa i maj 1974. Idag hittade hennes syrra minnesalbumet och skickade bilden till mig. Det är det bästa som hänt mig idag.

Jag hamnade i ett minnesflöde. Jag minns U som sparat tablettaskhörnet i 46 år. Jag minns lägerskolan diffust, ett besök på Liseberg i alla fall. Jag minns smaken av Pix halstabletter som var det enda en liten tjockis som jag fick äta på den tiden. Jag minns inte, men fantiserar i alla fall om, att jag var en snäll liten elvaåring som bjöd på halstabletter på den tiden, att jag var en PIXHJÄLTE.

Tack U som sparat. Tack K som skickade bilden. Jag blev väldigt glad för den.

Inga kommentarer: