tisdag, januari 30, 2018

En kille söker jobb

Det här kan vara bland de bästa personliga brev jag någonsin fått i samband med rekrytering. Den här gången söker jag en socialpedagog. Lämplig utbildningsbakgrund kan vara socionom, beteendevetare, socialpedagog eller möjligtvis någon annan relevant akademisk bakgrund.

Inte bryr sig Frippe om det. Han har andra kvalifikationer.

"Hej, mitt namn är Frippe och jag såg att ni sökte personal till företaget! Jag tycker att det låter intressant och är intresserad utav tjänsten! Lite om mig själv, jag är en glad och possetiv kille som letar efter ett job då jag har tröttnat att sitta hemma och känner att jag måste ta tag i detta nu! Jag kan jobba vilka tider som helst men helst kvällar, kan även tänka mig och kunna jobba någon helg då o då! Så det finns inga förhinder för tider och jobba för mig, har även snart körkort!"

Nu behöver jag inte leta längre! :)

Inga kommentarer: