tisdag, maj 16, 2017

Ibland blir jag så förvirrad över hur världen är beskaffad

Jag trodde verkligen att vem som helst kunde anmäla till polisen att ett misstänkt brott blivit begånget. Vi hade en incident på jobbet, spelar ju inte så stor roll vad. Det handlar i alla fall inte om barn utan om utsatt personal. Jag ringer polisen och berättar vad som hänt. Får lämna uppgifter till en poliskvinna, tycker och tror verkligen att jag gjort rätt. Får sedan ett meddelande på mobilsvar att man inte tar emot min anmälan utan att den i så fall ska göras av de som blivit utsatta. Jag måste erkänna att jag inte begriper. Hur gör man då om jag ringer och rapporterar att jag hittat någon mördad? "Sorry, men det är ju inte du som är död, den döde måste själv anmäla". Det känns liksom inte rimligt, särskilt inte som de här kvinnorna bett mig göra anmälan i egenskap av chef.

Inga kommentarer: