fredag, januari 22, 2016

Om jag inte ska plåga er med mina eländiga sjukdomsbeskrivningar

Så vet jag knappt inte vad jag ska skriva om. Börjar känna mig som en eremit, har varit här med katterna i en vecka snart, knappt inte sett en människa. Det är inte särskilt moraliskt uppbyggande. Inte för att jag skulle orkat med något sällskap, men ändå...

The Leftovers har jag sett en säsong av på HBO. Skum serie av Damon Lindelof, han som gjorde Lost. Vet knappt inte vad jag tittat på, men det är mörkt och mystiskt och rätt bra. Får ge mig på säsong två också.

Dagens onödigaste information: Det står inte "Dansk salami" på korvkupan från Tulip längre, det står "Salami av Dansk karaktär". Den görs visst i Tyskland gudbevars . Måste varit EU som sagt ifrån, som med Fetaosten som bara får HETA FETA om den är från Grekland. Skönt att rätt får vara rätt. Men den smakar som förut.

Inga kommentarer: