torsdag, juli 16, 2015

Regn, gräsklippning, högtalarinköp och Jupiter Ascending

Så kan man väl sammanfatta dagen ungefär. Det hällregnade. Ett tag i alla fall. Jag klippte gräset innan, hann med baksidan i alla fall. Resten står väl kvar till i morgon.

Jag har kikat på en Marshallhögtalare ett bra tag, har inte haft något bra att spela musik i känns det som, inte sen jag bytte telefon och det gamla tornet inte hade rätt ingång längre. Dessutom har jag ju skaffat Apple Music och jag tror det här blir kanon. Bra ljud, högt som sjutton. Har botaniserat mycket i gammal musik ikväll, börjat göra en spellista som heter "min ungdom". Lätt att förlora sig i sånt.

Vi käkade på Saigon. Gott. Jag är mätt än.

Så kollade vi syskonen Waschowskis "Jupiter Ascending". Jag tyckte den var häftig. En riktigt flummig science-fiction-saga. Fattar inte varför den blivit så nedsablad. 7 rymdprinsessor av 10 gav jag på IMDB.

Inga kommentarer: