tisdag, mars 03, 2015

Hemma på soffan igen

24 timmar efter påbörjad hemfärd från New Delhi har jag landat i soffan på Fylstagatan. Det är aldrig roligt att åka hem. Då har man liksom gjort sitt vad gäller transporter för en stund. Man har inget att se fram mot heller...

Men jag måste faktiskt säga att den här resan var värd hela hemresan. Jag är så full av intryck att det kommer att ta mig flera veckor att smälta allt. Människorna, hela miljarden, som en levande myllrande organism, allt det vackra, allt det fula, det stora armodet, gatuljuden, stoltheten över historien, tillkortakommandena i nutiden, naturen, djuren, maten, färgerna, dofterna. Stanken.

Indien rekommenderas varmt för den som kanske vill ha lite mer än sol och bad på sin semester. Men man får vara beredd på att livet ser lite annorlunda ut än här hemma.

Nu går jag och sover. Länge. I morgon eller i övermorgon ska jag vittja systemkameran.

Inga kommentarer: